diumenge, 15 de novembre del 2009

comunicació oral escrita i digital 13/11/09

Primerament hem començat amb l'exercici de recitació, ja que avui les hi toca els 15 següents de la llista.
Com vaig comentar a l'anterior sessió aquesta activitat havia de durar dos minuts, i avui en comptes de cronometrar un company de classe, ha cronometrar la Lluïsa.

L'ordre de llista en recitar ha estat:
Oscar: ha explicat un conte.
Edu: ha recitat un poema de l'autor Miquel Martí Pol.
Toni: ha recitat un poema d'en Joan Maragall.
Helena: Ha explicat una rondalla.
Cristina: recitació d'un poema.
Laura: explicació d'un conte.
Mireia: explicació d'un conte.
Norma: recitació d'un poema de Vicent Andrés Estrellés.
Cristina: explicació d'una rondalla.
Helena: recitació d'un poema de salvador Estriu.
Martí: ha explicat un fragment dels pastorets.
Blanca: explicació d'una rondalla.

Un cop acabat l'exercici de recitació, seguidament em començat amb el primer grup dels debats.
Aquest primer grup ha estat format per: Edu, Carles, Àngel, Javi, Massià, Oscar, Marta, Esteve, Marc, Alba.
A continuació la Lluïsa ens ha repartit una fotocopia per poder valorar els debats.
L'avaluació es pot fer de dues maneres: 1. Avaluar tots els aspectes
2. Avaluar els punts forts, i els dèbils.
L'avaluació, es farà conjunta, és a dir tots els membres d'un equip avaluarà a l'altre tots dos equips s'avaluaràn mútuament.

Un cop acabat d'avaluar els membres de cada equip és reuniran amb els seu grup i consensuaran sobre l'avaluació, i es farà un esquema.

DEBAT DE LA LLIGA UNIVERSITARIA: L'ESCOLA PRIVADA

EQUIP A FAVOR: EQUIP EN CONTRA:
Carles (capita) Ocar (capità)
Javi Esteve
Marta Marc
Edu Pere
Àngel Alba
Massià

Primerament ha sortit el capità Carles costa per argumentar a favor sobre les escoles privades i dir el perque està a favor. Seguidament ha sortit L'Àngel debatint sobre aquest tema i dient els avantatges sobre les escoles privades. Ens ha parlat sobre el cost econòmic, que encare que sigui més elevat que el de una pública hi han més beneficis.
En tercer lloc debateix el capità de l'altre èquip argumentant el perquè etan totalment en contra de que les escoles privades exageran amb el cost econòmic que hi ha, ja que hi han famílies que no es poden permetre el luxe de poder pagar tant alt nivell econòmic. I que les escoles públiques fomenten i enriqueixen la cultura cap als alumnes. Seguidament l'esteva també ha sotit a argumentar sobre les escoles privades, i la seva opinió del perque esta en contra.

A continuació ha sortit:
L'Edu: l'Edu ha enfocat un gràfic sobre el fracas escolar en les escoles públiques i en les privades, també un gràfic dels alumnes que solen repetir en les públiques, i en les privades i el porcentatge que té cadascuna.
Pere: Ens ha explicat les característiques de les escoles privades.
Marta: ha defensat la seva opinió argumentant el perque esta a favor de les privades.
Alba: L'alba ha parlat sobre les subvencions de les escoles, ja que ha d'haber una igualtat. Ha comentat qque en les escoles privades no fa falta les subvencions.
Marc: Argumenta la multiculturalitat que hi ha en una pública i que una privada no en té. Ha d'haber una relació entre l'entorn del barri, i un desenvolupament de les diferents cultures, cosa que en les escoles privades no hi han.
Finalment la Lluisa ens ha repartit un full d'avaluació de les exposicions orals. Haurem de valorar tots els aspectes tant dels membre del grup A com del B.

Reflexió:
Ha estat una classe molt amena, i molt interessant, m'ha semblat una proposat de debat molt correcte, ja que hi molt a dir sobre les universitats privades com les públiques, hi han molta diversitat d'opinions que tractar en aquest tema.

Aprofundiment:
espero que els demés debats siguin igual de interessants, com aquest.
ja que com e dit anteriorment son temes els quals la gent te moltes opinions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada