diumenge, 13 de desembre del 2009

comunicació oral escrita i digital 4/12/09

Avui a la Assignatura de Coed com cada divendres hem començat les activitats de recitació dels poemes.

Els alumnes que han sortit a fer la seva recitació han estat:
Sara Garcia--> ha recitat un poema de Salvador espriu
Mar--> ha explicat un conte
Javi--> ha explicat un conte
Alba--> ha expossat una llegenda
Eva--> ha explicat un conte
Maria--> ha explicat una llegenda gitana
Joana--> ha explicat un conte
Mónica--> ha explicat una rondalla
Bea--> una llegenda
Alber--> ha recitat un poema
Oscar--> ha recitat un poema
Carolina--> ha recitat un poema
Sandra--> ha explicat un text de Lluís llach

A continuació hem començat amb els debats. El tema d'aquest setmana ha estat: L'AUGMENT D'ESCOLARITZACIÓ FINS ALS 18 ANYS.

EQUIP A FAVOR:
Laura Sànchez
Irene recio
Ariadna Garcia
David Cortes
Norma

EQUIP EN CONTRA:
Marta juny
Eva
Helena
Alba
Helena

En primer lloc Marta que era la capitana ha sortit a argumentar la seva defensa sobre els beneficis de l’escolarització fins als 18 anys.
Seguidament L’Ariadna que anava en contra ha defensat la seva opinió.
A continuació la Norma dóna la seva opinió del perquè el nen ha de seguir estudiant de forma obligada els estudis de la ESO.
La Laura Sànchez també en el grup dels que van en contra, argumenta sobre l’escolarització augmentada pot produir el fracàs escolar de la majoria dels alumnes.
La Eva opina que amb el augment de dos anys d’escolarització els nens disminueixen el seu periòde d’estudis. Ens han mostrat una gràfica en la que és veu clarament L’abandonament escolar.
La Helena també ha defensat la seva opinió sobre els altres països que estan practicant ja aquest mètode, ells diu que perquè nosaltres no l’hem aplicat encare quan el funcionament en els altres països està funcionant.
El David ens ha mostrat unes gràfiques amb estudis post obligatoris.
La Irene parla sobre les amenaces als professors, els mals comportaments dels alumnes i conflictes. Nens que no volen seguir estudiar, són nens que fan que enrederir les classes, que el mestre surti de l’aula, que hi hagin més baixes per depressió….
L’Alba ha fet les conclusions sobre aquest tema de l’augment de l’escolarització. Argumenta que els alumnes surten més preparats a l’hora de començar en el món laboral.
L’Ariadna també fa les seves conclusions del seu grup, i aquí finalitza el primer debat de l’escolarització fins als 18 anys.

Seguidament hem començat amb el segon debat; El tema tractat ha estat: INFORMATITZACIÓ A L’AULA.

GRUP A FAVOR:
Anna Llongueres (capitana)
Lorena Padilla
Maria Garcia
Judit Carrique
Eva Ladevesa

GRUP EN CONTRA:
Natàlia Carrique
Estel Nogués
Mara gascó
Alba Casals
Núria Maldonado

Primerament ha sortit L’Anna Llongueres, capitana del grup que està a favor d’aquest tema, per defensar la seva opinió sobre la informatització a l’aula i les noves tecnologies.
Seguidament L’Eva ens comenta, que amb aquesta nova llei els alumnes no pateixerien problemes d’esquena. I els alumnes tindran ordinadors per cadaascú, i això fa que hi hagi un bon desenvolupament a l’aula.
L’Alba ens parla del paper de l’alumne vers als ordinadors. “Amb aquest nou projecte creiem que els alumnes tindran més vascilacions davant del mestre, també prestaran menys atenció al professor, aquesta manca d’atenció pot fer que els alumnes no superin el curs, i un últim aspecte és que els alumnes tantes hores davant d’un ordenador pot disminuir la vista.
La Maria ens ha argumentat que els alumnes amb portàtils estan més motivats i aprenen més. Això no vol dir que els alumnes estiguin 8 davant d’un ordenador també prendran apunts.
L’Estel que es troba en el grup en contra defensa la seva opinió.
La Mar en explica la relació entre alumne- professor, l’alumne deixara de participar a classe, arribara a casa i li preguntarà els dubtes al mestre a través de l’ordinador. El professor en les seves hores lliure haurà de mirar l’ordinador per veure si algun dels seus alumnes té algun dubte.
La Lorena defensa la implantació dels ordinadors a les aules.
La Núria defensa la seva conclusió, la relació entre els alumnes i el professor.
La Judit també defensa les conclusions del seu grup; ens explica que amb els ordinadors augmenta la concentració, la dinàmica de la classe, millora la relació entre alumne i professor. També els alumnes només tindran accés a pàgines educatives i no a altres xarxes.

REFLEXIÓ:
La classe ha estat molt amena, i els temes dels debats han estat molt interessants. Tot i que dóna molta impressió quan has de sortir a parlar davant de tanta get, però fent aquestes classes t'ajuden a parlar millor davant del públic.

APROFUNDIMENT: m'agradaría que en les classes es fessin més treballs en grup, per tal d'anar millorant en l'expressió...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada