dissabte, 12 de desembre del 2009

comunicació oral escrita i digital 13/11/09

Com cada divendres a l'assignatura de comunicació oral escrita i digital hem començat amb l'activitat de resitació. Hem continuat amb 15 alumnes més per ordre de llista. Aquests alumnes han estat:
Oscar--> ha recitat un conte
Edu--> ha recitat un poema de Miquel Martí Pol
Toni--> ha recitat un poema de Josep Maragall
Helena--> ha recitat una rondalla
Cristina--> poema
Laura--> ha explicat un conte
Mireia--> ha explicat un conte
Norma--> ha recitat un poema de Vicent Andrés Estrellés
Cristina--> ha explicat una rondalla
Helena--> ha recitat un poema de Salvador Espriu
Martí--> ha explicat un fragment dels pastorets
Blanca--> ha explicat una rondalla.

A continuació la Lluïsa ha fet una breu explicació sobre el funcionament d'avaluació en les exposicions i debats.
Els primers grups ha debatre han estat:
Edu, Carles, Pere, Àngel, Javi, Massià, Oscar, Marta, Esteve, Marc, i Alba.
En cada sessió de comunicació oral escrita i digital hi hauran 2 debats i un grup avaluarà a l'altre.
Seguidament, un cop haver fet aquesta explicació sobre el desenvolupament de l'avaluació, la Lluïsa ens ha repartit una fotocòpia de valoració del debats, i alguns aspectes que hem de tindre en compte. Amb aquests fulls de valoració, avaluarem la forma d'expossar el debat, els aspectes positius i negatius, la manera d'expresar-se etc...
L'avaluació és pot fer de dues maneres: 1. Avaluar tots els aspectes, 2. Avaluar els punts forts i els punts dèbils.

Com he esmentat anteriorment l'avaluació es regira en que els membres d'un grup, avaluaran al altre grup, i un cop acabat tots els membres del grup avaluaran i consensuaran sobre la seva avaluació, i es farà un sol informe.

El tema escollit per aquests dos grups s'anomena: DEBAT DE LA LLIGA UNIVERSITÀRIA: L'ESCOLA PRIVADA.

EQUIP A FAVOR:
Carles (capità)
Javi
Marta
Edu
Àngel
Massià

EQUIP EN CONTRA:
Oscar (capità)
Esteve
Marc
Pere
Alba

primerament ha exposat el capità Carles Costa per argumentar a favor sobre l'escola privada, seguidament ha sortit l'Àngel exposant sobre aquest tema, i desenvolupant els avantatges sobre les escoles privades. Ens ha explicat sobre el funcionament, i el cost econòmic d'aquestes escoles privades, i que encare que aquest cost sigui més elevat que el d'una escola pública, a la llarga hi hauran més beneficis.

En Segon lloc ha sortit ha defensar l'equip contrari començant amb el capità Oscar Valverde argumentant la seva totalitat contradicció sobre les escoles privades. La seva argumentació ha estat molt entenedora, ja que amb el cost econòmic tant elevat hi han famílies que no poden tenir aquest privilegi de poder pagar una escola privada.
A defensat l'escola pública, ja que aquestes fomenten i enriqueixen la cultura cap a l'aprenentatge educatiu dels alumnes.

En tercer lloc a sortit L'esteve donant la seva opinió sobre aquestes escoles privades.

Seguidament l'Edu que defensava l'escola privada, ha exposat un gràfic sobre el fracàs escolar en les escoles públiques i en les privades, argumentant que en les escoles privades hi ha menys fracàs escolar que en una de pública. A continuació també ha exposat una altre gràfic sobre la quantitat de repetidors en les dos escoles, tant públiques com privades, argumentant que en les escoles públiques hi ha un nombre molt més elevat de repetidors que en una escola pública.
Després d'aquesta argumentació defensada per Leduard, ha sortit en Pere, que esta en contra de les privades, i ens ha explicat les característiques de les escoles privades fent preguntes amb respostes com per exemple: Un alumne que no pugui pagar-se una escola privada, no podrà fer una carrera? La seva opinió ha estat que les universitats han de ser gratuïtes, lliures i amb igualtat de condicions per a tothom.

A continuació ha sortit la Marta defensant la seva opinió i defensant les seves argumentacions.
El javi ha argumentat sobre la implicació de les famílies cap als seus fills, per l'èxit del futur durant el seu periòde d'aprenentatge.
Per concluir el debat el Marc ha exposat les conclusions sobre la multiculturalitat, i la relació que hi ha en una escola pública, i que una privada no en té.
el seu argument s'ha basat en la relació que ha d'haber entre l'entorn del barri i el desenvolupament de les diverses cultures.

Per finalitzar la Lluïsa ens ha entregat un full d'avaluació de les exposicions orals, per avaluar tots els aspectes tant dels membres del grup A com del grup B.

REFLEXIÓ: Aquestes sessions de COED m'agraden perquè són molt amenes i t'ajuden molt cap el teu futur com a profesional, parlant amb seguretat davant d'un públic, perdre la vergonya, el nerviosisme...
No obstant per a mi és una de les assignatures amb més dificultats, ja que parlar davant de gent adulta, em costa multíssim i no sé ben be com controlar els nervis.

PROFUNDITAT: Aquestes sessions t'ajuden a prendre consciència a l'hora de sortir a parlar en públic, ja que a base d'expossicions i de sortir davant d'un públic t'ensenya a agafar seguretat en tu mateixa, un nivell més elevat de confiança... són aspectes difícils però que de mica en mica i mitjantsant el treball diari és poden anar millorant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada